خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/03/07 - 17:04
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
پوربافرانی:

نظارت لازم بر حوزه سلامت در فضای مجازی کم شده است

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: چنانچه نظارت‌های خوبی در فضای مجازی بویژه در حوزه سلامت صورت گیرد، قطعا افراد سودجو اجازه فعالیت نخواهند داشت.

عباسعلی پوربافرانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملتبا اشاره به سودجویی در غالب مشاور روانشناسی در فضای مجازی گفت: مسلم است هر کسی که می‌خواهد یک خدمتی به خصوص در حوزه سلامت و روانشناسی بگیرد باید حتما از مراکز مجاز خدمت بگیرد. اینکه صرفا فردی در فضای مجازی خودش را روانشناس معرفی کند و افراد بخواهند به سراغ چنین افرادی بروند، حتما آسیب‌زا است و مشکلاتی را برای فرد و جامعه به همراه خواهد داشت.



افراد سودجو به دور از مقام‌های نظارتی فعالیت می‌کنند بنابراین مردم باید حواس خود را جمع کنند تا فریب نخورند



فضای مجازی باید رصد شود تا آسیب زا نباشد



نماینده مردم نایین، خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه نظارت لازم در این حوزه کم شده و چنانچه نظارت خوبی صورت گیرد، این افراد اجازه نخواهند داشت که چنین اقدامی را در فضای مجازی انجام دهند. به هر حال فضای مجازی نیز می‌تواند رصد شود که اگر کسی بی‌جهت و به دور از واقعیت اطلاع‌رسانی می‌کند و یا در حوزه‌ای وارد می‌شود، باید با وی برخورد شود.



مردم باید حواس خود را جمع کنند تا فریب افراد سودجو را نخورند



وی ادامه داد: البته افراد سودجویی هستند که این اتفاقات را به دور از چشم مقام‌های نظارتی رقم می‌زنند لذا مردم باید حواس خود را جمع کنند تا فریب افراد سودجو را نخورند و برای گرفتن خدمات به مراکز مجاز بروند.



عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مورد نظارت بر مشاوران قلابی در فضای مجازی تصریح کرد: چنانچه کسی بخواهد فعالیتی انجام دهد، باید پروانه فعالیت داشته باشد و آن کسی که می‌خواهد مرکز مشاوره راه‌اندازی کند یا تابلویی می‌زند و یا در فضای مجازی خود را معرفی می‌کند که هر دو را نهادهای نظارتی مثل نیروی انتظامی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و اماکن نیروی انتظامی می‌توانند پیگیری کنند.



کمیسیون اجتماعی و بهداشت مجلس می‌تواند کمک کننده باشد



این نماینده مردم در مجلس در مجلس دهم خاطرنشان کرد: کمیسیون اجتماعی و کمیسیون بهداشت مجلس نیز می‌تواند در این زمینه نقطه نظراتی داشته باشند تا فضای لازم برای امنیت این حوزه از جهت معرفی افراد واجد شرایط فراهم شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 281387
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار